Monday, December 6, 2021
HomeΕΛΛΑΔΑΓ. Καραγιάννης: Εκτοξεύονται οι υποδομές με 13 δισ. ευρώ σε νέα έργα

Γ. Καραγιάννης: Εκτοξεύονται οι υποδομές με 13 δισ. ευρώ σε νέα έργα

«Οι υποδομές στη χώρα, θα πάνε σε άλλο επίπεδο τα επόμενα χρόνια», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης, καθώς, το επόμενο διάστημα ξεκινάει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων σε όλη τη χώρα ύψους 13 δισ. Ο κ. Καραγιάννης ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει θέμα διοδίων στο πλαίσιο της εφαρμογής του Καθαρού Δακτυλίου στην Αθήνα, και επεσήμανε ότι με τα έργα της γραμμής 4 του Μετρό  55.000 αυτοκίνητα θα φύγουν από τους δρόμους της πρωτεύουσας.

 

Σε κεντρική θέση στον σχεδιασμό του υπουργείου βρίσκεται το πακέτο των 3,3 δις. σιδηροδρομικών έργων, ο προαστιακός της δυτικής Αττικής, το Μετρό προς Ίλιον, το Μετρό και το Τραμ του Πειραιά, τα έργα της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, ο ΒΟΑΚ και το Flyover στη Θεσσαλονίκη.

 

Ειδικότερα, όπως έκανε γνωστό ο υφυπουργός μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή, οι τρεις σταθμοί του Μετρό του Πειραιά, θα είναι έτοιμες τον Ιούλιο του 2022, με στόχο το μεγάλο λιμάνι να γίνει κυκλοφοριακό κέντρο με το Μετρό και το Τραμ. Ταυτόχρονα η απόσταση Λιμάνι  Πειραιά – αεροδρόμιο, με το Μετρό, θα διανύεται σε μόνο 50 λεπτά, ενώ τον Νοέμβριο θα ξεκινήσει και το Τραμ τα δρομολόγιά  του στην πόλη.

 

 

Στήνονται τα εργοτάξια της Γραμμής 4 του Μετρό

 

Όσον αφορά τα έργα της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας ο κ. Καραγιάννης επεσήμανε ότι ήδη έχουν στηθεί εργοτάξια σε πολλές περιοχές και έχουν ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες.

 

«Για παράδειγμα, στο Κολωνάκι ή σε άλλες δεκαπέντε περιοχές. Ήδη έχουν ξεκινήσει πρόδρομες εργασίες τηρώντας τα χρονοδιαγράμματά μας. Υπολογίζουμε ότι περίπου 55.000 οχήματα καθημερινά θα φύγουν από τους δρόμους, αφού περίπου 340.000 χρήστες θα χρησιμοποιούν τη Γραμμή 4 του Μετρό» τόνισε.

 

Μέχρι το 2023 και Μετρό και αρχαία στη Θεσσαλονίκη

 

Ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι οι Θεσσαλονικείς θα έχουν και Μετρό και αρχαία το 2023. «Παραλάβαμε ένα μετρό το οποίο δεν είχε ράγες στο 40%, ανέφερε. Δεν ήταν έτοιμοι όλοι οι κεντρικοί σταθμοί. Ούτε η Βενιζέλου, ούτε η Αγία Σοφίας. Είχαμε δύο συρμούς από τους 18 που χρειαζόντουσαν για τη Θεσσαλονίκη και κάποιοι λέγανε ότι “ το μετρό είναι έτοιμο”. Το μετρό στη Θεσσαλονίκη θα είναι έτοιμο το 2023. Θα το δούνε όλοι οι Θεσσαλονικείς». Ενώ, μέχρι τέλος του χρόνου θα υπάρχει προσωρινός ανάδοχος για τη Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, το λεγόμενο Flyover, «ένα έργο, κόσμημα», όπως το χαρακτήρισε που θα λυτρώσει τη Θεσσαλονίκη, από το μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα.

 

Τα σιδηροδρομικά έργα είναι προτεραιότητα για την κυβέρνηση

 

Το επόμενο διάστημα- μέχρι τα τέλη του χρόνου- θα προκηρυχθούν 3,3 δισ. που θα αφορούν σιδηροδρομικά έργα για όλη τη χώρα, καθώς και επέκταση του προαστιακού προς Λαύριο και Ραφήνα, με τον διαγωνισμό να ξεκινάει εντός του έτους.

 

ΒΟΑΚ: Οδική Ασφάλεια και Ανάπτυξη

 

Για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης ο υφυπουργός είπε ότι το έργο είναι πλέον ενιαιοποιημένο και για τα 294 χιλιόμετρά του, από τη Σητεία έως τον Κίσσαμο.

 

Ένα έργο που θα εξασφαλίσει την οδική ασφάλεια, αλλά και που ταυτόχρονα θα φέρει τουλάχιστον 80.000 με 90.000 θέσεις εργασίας στην Κρήτη. Ενώ, «το επόμενο εξάμηνο θα ξεκινήσουν διαγωνισμοί ύψους 675 εκατ. σε όλη τη χώρα για ζητήματα οδικής ασφάλειας για παρεμβάσεις σε 7.000 σημεία».

 

Τέλος, ενέργειες γίνονται για την απλοποίηση του νόμου των δημοσίων συμβάσεων για τα δημόσια έργα και τις προτάσεις καινοτομίας με την είσοδο του ιδιωτικού τομέα. Στόχος του υπουργείου «είναι ο ιδιώτης, να φέρνει έτοιμες τις μελέτες, έτοιμες τις προτάσεις του, έτοιμη την ανάλυση κόστους – οφέλους. Εμείς θα τα αξιολογήσουμε και θα τα βγάζουμε σε ένα διαγωνισμό», όπως είπε ο κ. Καραγιάννης.

RELATED ARTICLES

Most Popular