Η ανάγκη μετάβασης σε ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο και σε μια πράσινη οικονομία ήταν στο επίκεντρο της ομιλίας του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκης στην κοινή συνεδρίαση τεσσάρων Επιτροπών της Βουλής με αντικείμενο την στρατηγική μετάβασης σε μία κλιματικά ουδέτερη οικονομία “Έχουμε την υποχρέωση να παραδώσουμε στα παιδιά μας ένα περιβάλλον το οποίο δεν θα είναι χειρότερο από αυτό το οποίο παραλάβαμε εμείς από τους γονείς μας” τόνισε ο πρωθυπουργός και σημείωσε ότι αυτή η προσπάθεια πρέπει να καταστήσει την ελληνική κοινωνία σύμμαχο.
“Και όταν αναφέρομαι στην ελληνική κοινωνία αναφέρομαι πρωτίστως στη νέα γενιά, διότι τα ζητήματα της κλιματικής αλλαγής έχουν και έντονο το αίσθημα και την υποχρέωση της διαγενεακής αλληλεγγύης” επισήμανε ο κ. Μητσοτάκης.
Σημείωσε ακόμη ότι το 2007 με τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Ηλεία ήταν η πρώτη φορά που η ελληνική κοινωνία συνειδητοποίησε ότι η κλιματική αλλαγή δεν είναι μία αφηρημένη έννοια, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε ακραία καιρικά φαινόμενα με καταστροφικές επιπτώσεις.
“Και αν η πανδημία κατέστησε σαφές σε όλους μας ότι απαιτείται διεθνής συνεργασία για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε φαινόμενα αυτής της έκτασης, το ίδιο στον υπερθετικό βαθμό ισχύει για την κλιματική αλλαγή” σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.
Υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση “τόλμησε να αναλάβει τολμηρές πρωτοβουλίες σε αυτή την κατεύθυνση πριν το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής επανέλθει με ένταση στο δημόσιο διάλογο ως απότοκο της πανδημίας” και ανέφερε συγκεκριμένα “την τολμηρή απόφαση την οποία πήρε η ελληνική κυβέρνηση και η οποία ανακοινώθηκε από εμένα στον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών, τον Σεπτέμβριο του 2019, όπου ανακοίνωσα και δρομολόγησα για λογαριασμό της Ελληνικής Δημοκρατίας ένα πολύ γρήγορο και τολμηρό πρόγραμμα απολιγνιτοποίησης, μείωσης της εξάρτησης της χώρας μας ως προς την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τον λιγνίτη”.
Πρόσθεσε ότι αυτή πρωτοβουλία της κυβέρνησης, η οποία-όπως είπε- από τη μία επέτρεψε στην Ελλάδα μέσα σε δύο χρόνια να μειώσει σημαντικά το αποτύπωμά της ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, από την άλλη διευκόλυνε και τη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού να προχωρήσει πιο γρήγορα σε ένα τολμηρό πρόγραμμα μετασχηματισμού – και κατέγραψε και την Ελλάδα στον ευρωπαϊκό χάρτη ως μία χώρα η οποία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της γρήγορης μετάβασης μακριά από το λιγνίτη- είναι μία πρωτοβουλία η οποία δεν στηρίχθηκε από τις υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις, τουλάχιστον με την ένταση την οποία θα ανέμενε ο ίδιος.
Πόσω μάλλον όταν από την πρώτη στιγμή -και θα συμφωνήσω σε αυτό με την κα Γεννηματά- μεριμνήσαμε ώστε η μετάβαση μακριά από το λιγνίτη να γίνει με έναν τρόπο ήπιο, ο οποίος θα διασφαλίσει θέσεις απασχόλησης και θα κινητοποιήσει σημαντικούς πόρους ειδικά για την περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας αλλά και της Μεγαλόπολης, που διαχρονικά υπήρξαν εξαιρετικά εξαρτημένες από την εξόρυξη και από την καύση του λιγνίτη” σημείωσε ο πρωθυπουργός.
Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ακόμη ότι η Ευρώπη έχει αποφασίσει σε επίπεδο αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων να καταστεί η πρώτη κλιματικά ουδέτερη ήπειρος, δηλαδή οι ευρωπαϊκές χώρες να μηδενίσουνε τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050. “Ταυτόχρονα, όπως γνωρίζετε, έχουμε θέσει έναν ακόμα πιο τολμηρό μεταβατικό στόχο ο οποίος μας υποχρεώνει να μειώσουμε κατά 55% τις εκπομπές μας ως το έτος 2030” είπε ο πρωθυπουργός.
Σαφής οδικός χάρτης
Η ελληνική κυβέρνηση, ήδη από τον Δεκέμβριο του 2019, έχει εγκρίνει το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, το γνωστό ΕΣΕΚ, το οποίο θέτει και προσδιορίζει ένα σαφή οδικό χάρτη “για το πώς θα μπορούσαμε να πετύχουμε τους στόχους περιορισμού των αερίων του θερμοκηπίου με βάση τους προηγούμενους, λιγότερο φιλόδοξους στόχους, που είχε θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση” είπε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε ότι καθίσταται απαραίτητο “να ενσωματώσουμε στον εθνικό μας σχεδιασμό το γεγονός ότι ως Ευρώπη έχουμε πια αναλάβει πιο τολμηρούς στόχους από αυτούς που είχαμε υπόψη μας όταν είχαμε καταρτίσει το αρχικό Εθνικό Σχέδιο Ενέργειας και Κλίματος”.
Ο πρωθυπουργός έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη σαφούς περιγραφής σε εθνικό επίπεδο, ενός οδικού χάρτη για τα επόμενα 30 χρόνια.
“Διότι πρέπει και εμείς να είμαστε συνεπείς με τους ευρωπαϊκούς στόχους τους οποίους έχουμε θέσει και να φτάσουμε στο σημείο να μπορούμε να πετύχουμε το περιβόητο net zero, δηλαδή ουσιαστικά μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, και για την πατρίδα μας. Και να το κάνουμε αυτό με έναν τρόπο ο οποίος από τη μία θα είναι τεχνοκρατικός. Κυρία Γεννηματά άκουσα πάλι -υπάρχει πάντα ξέρετε σε αυτή την αίθουσα μια επιφύλαξη την οποία προσωπικά δεν την αντιλαμβάνομαι ιδιαίτερα- για τις τεχνοκρατικές προσεγγίσεις. Είναι βαθύτατα τεχνοκρατικές οι προσεγγίσεις που διέπουν σύνθετα ζητήματα όπως η κλιματική αλλαγή” είπε ο πρωθυπουργός.
Επίσης σημείωσε ότι αυτή η προσπάθεια πρέπει να καταστήσει την ελληνική κοινωνία και ειδικά τη νέα γενιά, σύμμαχο διότι τα ζητήματα της κλιματικής αλλαγής έχουν και έντονο το αίσθημα και την υποχρέωση της διαγενεακής αλληλεγγύης.
“Ελλάδα 2.0”
Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στο σχέδιο «Ελλάδα 2.0» το οποίο έχει κατατεθεί και συμπεριλαμβάνει σημαντικότατα κονδύλια για μία σειρά από μεγάλες, μικρές, μεσαίες δράσεις οι οποίες συμμετέχουν χρηματοδοτικά σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια “την οποία πρέπει να κάνουμε για μία οικονομία χαμηλών και τελικά μηδενικών εκπομπών άνθρακα”. Όπως είπε ο πρωθυπουργός το σχέδιο αυτό συμπεριλαμβάνει στον τομέα του περιβάλλοντος και της ενέργειας μία σειρά από παρεμβάσεις πολύ τολμηρές, όπως η δημιουργία συστημάτων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας καθοριστικών για την ανάπτυξη των ΑΠΕ, όπου στόχος είναι η ενίσχυση με 450 εκατομμύρια σε αυτή τη δράση.
Επίσης αποκατάσταση εδαφών παλαιών λιγνιτωρυχείων στη Δυτική Μακεδονία και στη Μεγαλόπολη, εξαιρετικά κρίσιμη δράση και μάλιστα μία δράση εντάσεως εργασίας που έχει πολύ μεγάλη σημασία ως μεταβατικό στάδιο έως ότου οι περιοχές αυτές δρομολογήσουν ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο, όπου δρομολογούνται 242 εκατομμύρια. Προώθηση ηλεκτρικής διασύνδεσης των νησιών μας, όπου δρομολογούνται 195 εκατομμύρια, το «Εξοικονομώ κατ’ Οίκον», όπου δρομολογούνται παραπάνω από 1 δισ., στρατηγικές αστικές αναπλάσεις, 475 εκατομμύρια και τέλος, «Εξοικονομώ Επιχειρώντας», όπου δρομολογούνται 450 εκατομμύρια.
Νέος κλιματικός νόμος
Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι στην παρούσα συγκυρία έχει τεράστια σημασία ένας νέος κλιματικός νόμος, ένας νόμος-πλαίσιο ο οποίος θα προσδιορίζει με ακόμη μεγαλύτερη σαφήνεια συγκεκριμένους ποσοτικούς στόχους για τα επόμενα 10, 20, 30 χρόνια, αλλά θα προσδιορίζει και ένα πλαίσιο συμμετοχής του κοινοβουλίου, της κοινωνίας των πολιτών, των παραγωγικών δυνάμεων, στον έλεγχο εφαρμογής αυτής της πολιτικής.
“Δώδεκα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν ήδη έναν τέτοιο νόμο και πρόθεση της κυβέρνησης είναι να αποκτήσει και η Ελλάδα τον πρώτο της κλιματικό νόμο εντός των επόμενων μηνών, μέσα από μια ευρεία, ανοιχτή διαβούλευση που θα συμπεριλαμβάνει τα κόμματα, την κοινωνία των πολιτών, τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας” είπε ο πρωθυπουργός.
Ο κ. Μητσοτάκης επανέλαβε ότι αυτή είναι μία προσπάθεια η οποία αφορά ουσιαστικά ολόκληρη την οικονομία και ολόκληρη την κοινωνία, αφού κάθε χρόνο “εκπέμπουμε στην ατμόσφαιρα, συνολικά ως πλανήτης, 51 δισεκατομμύρια τόνους αερίων του θερμοκηπίου. Και από τα 51 δισεκατομμύρια πρέπει μέσα σε 30 χρόνια να πάμε στο μηδέν” σημείωσε.
Όπως είπε για να γίνει αυτό πρέπει να γίνουν σημαντικότατες παρεμβάσεις στην ηλεκτροπαραγωγή και στη βιομηχανία. Πρόσθεσε ότι μιλάμε λίγο για τη βιομηχανία, αλλά η βιομηχανία συμμετέχει στις συνολικές εκπομπές, τουλάχιστον τις ευρωπαϊκές, περισσότερο σήμερα από ό,τι συμμετέχει η ηλεκτροπαραγωγή.
Και αυτές οι παρεμβάσεις-όπως διευκρίνισε- δεν είναι απλές διότι η έκλυση αερίων του θερμοκηπίου, συγκεκριμένα διοξειδίου του άνθρακα, παραδείγματος χάριν, στην παραγωγή τσιμέντου είναι αποτέλεσμα μιας χημικής ένωσης.
“Δεν έχουμε μάθει να φτιάχνουμε ακόμα τσιμέντο με κάποιον διαφορετικό τρόπο από τον γνωστό, τον παραδοσιακό. Αυτό σημαίνει ότι ενδεχομένως πρέπει να παρέμβουμε στο να μπορούμε να «πιάνουμε», (να κάνουμε capture κατά την αγγλική έννοια) το διοξείδιο του άνθρακα όταν παράγεται και να αποθηκεύεται κάπου αλλού”.
Ο κ. Μητσοτάκης κλείνοντας την ομιλία του προειδοποίησε ότι δεν θα μπορέσουμε να αντέξουμε να εξακολουθούμε να ζούμε όπως ζούμε, να καταναλώνουμε όπως καταναλώνουμε.
“Εάν δεν αλλάξουμε ουσιαστικά την οργάνωση των κοινωνιών και των οικονομιών μας, οι επιπτώσεις ενδεχομένως για εμάς και για τα παιδιά μας θα είναι δραματικές. Και βέβαια επειδή η κλιματική αλλαγή είναι ήδη εδώ, οφείλουμε παράλληλα με όλες αυτές τις δράσεις, για τις οποίες σας μίλησα, που μπορούν -θα το ξαναπώ- να είναι μία τεράστια ευκαιρία για τη χώρα, να είναι πρωταγωνιστής των εξελίξεων, πρέπει ταυτόχρονα να εξετάσουμε σοβαρά και τα ζητήματα της προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής που ήδη χτυπά την πόρτα μας” τόνισε.
Αναφέρθηκε στο νέο ΕΣΠΑ, το οποίο τελεί υπό έγκριση από την ΕΕ και δίνει πολλά εργαλεία και πολλά χρήματα στις Περιφέρειες να κινηθούν σε έργα τα οποία δεν είναι εθνικής αλλά περιφερειακής και τοπικής κλίμακας. “Και βέβαια, για πρώτη φορά υπάρχει ξεχωριστό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, διακριτό για την Πολιτική Προστασία με σχεδόν 750.000.000 ευρώ, έτσι ώστε να είμαστε συνεπείς στη δέσμευσή μας ότι θα προστατεύσουμε -πάνω από όλα, είναι πρώτη μας ευθύνη ως κράτος- τις ζωές και τις περιουσίες των συμπολιτών μας από φαινόμενα τα οποία γνωρίζουμε μετά βεβαιότητας ότι θα συμβαίνουν με πολύ μεγαλύτερη συχνότητα” συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.
Κ. Σκρέκας: Προετοιμάζουμε την πράσινη πολιτική της χώρας
«Προετοιμάζουμε και σχεδιάζουμε ένα ολιστικό στρατηγικό σχέδιο μετάβασης σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία και σε μια αειφόρο και κοινωνικά δίκαιη ανάπτυξη» ανέφερε ο υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας Κωνσταντίνος Σκρέκας ενημερώνοντας παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη τις πέντε κοινοβουλευτικές επιτροπές της Βουλής για το κλιματικό νομοσχέδιο που ετοιμάζει η κυβέρνηση.
Ο υπουργός ανέλυσε τους οκτώ άξονες της στρατηγικής που δρομολογεί η κυβέρνηση για την κλιματική πολιτική, και αποτελεί ένα ολιστικό ενεργειακό σχέδιο, με βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο το Ταμείο Ανάκαμψης, καθώς η πλειοψηφία των πόρων του θα κατευθυνθούν σε πράσινες δράσεις και βασίζεται στο πλαίσιο των αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου που έχει θέσει αρκετά πιο υψηλούς στόχους για το 2030 σε ό,τι αφορά τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τους οποίους θα πρέπει να ακολουθήσει και η χώρα μας.
Ο υπουργός είπε πως «η κρίση της πανδημίας δεν θα πρέπει μας κάνει να κλείσουμε τα μάτια στην επόμενη μεγάλη κρίση του πλανήτη που είναι η κλιματική αλλαγή και οι επιπτώσεις της έχουν ήδη αρχίσει να γίνονται αισθητές στην καθημερινότητά μας» και τόνισε: «Οφείλουμε να κινηθούμε όλοι μαζί και να την μετατρέψουμε σε μια μεγάλη ευκαιρία».
Απολιγνητοποίηση, αύξηση των μονάδων ΑΠΕ, ανάδειξη των “πράσινων” νησιών, ανάπτυξη των ηλεκτρονικών διασυνδέσεων των νησιών, η επέκταση των δικτύων φυσικού αερίου, η ενεργειακή αναβάθμιση δημόσιων και ιδιωτικών κτηρίων, επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες καθώς και η αύξηση της ηλεκτροκίνησης είναι οι 8 άξονες της πράσινης πολιτικής.
Ειδικότερα, για την απολιγνιτοποίηση, ο υπουργός Ενέργειας & Περιβάλλοντος ανέφερε ότι όπως έχει εξαγγείλει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και έχει δρομολογήσει η κυβέρνηση, το σύνολο των λιγνιτικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ θα αποσυρθούν ως το 2023. Η μονάδα “Πτολεμαΐδα 5” θα μετατραπεί σε μονάδα φυσικού αερίου το 2025, νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό. Παράλληλα εφαρμόζεται το Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, με πόρους άνω των 5 δισ. ευρώ για τις τοπικές κοινωνίες που πλήττονται από τη διακοπή τής λιγνιτικής δραστηριότητας. Η απολιγνιτοποίηση είπε ο υπουργός είναι «κλειδί για την αειφόρο βιώσιμη ανάπτυξη που οδηγεί σε μια ισχυρή οικονομία», εξηγώντας ότι για κάθε μεγαβατώρα που παράγεται από λιγνίτη, εκπέμπονται στην ατμόσφαιρα από τα λιγνιτικά εργοστάσια της ΔΕΗ 1,2 έως 1,4 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα, ενώ ο κάθε τόνος διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπεται στην ατμόσφαιρα κοστίζει 35 έως 40 ευρώ!
Για την διείσδυση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην ηλεκτροπαραγωγή, ο στόχος -ανέφερε ο κ. Σκρέκας- είναι τουλάχιστον αυτή να ξεπεράσει το 61% έως το 2030. Αυτό σημαίνει αύξηση των δυνατοτήτων αποθήκευσης. Κεντρικό στοιχείο αποτελεί η ολοκλήρωση του Υδροηλεκτρικού της Μεσοχώρας στον Αχελώο μετά την απεμπλοκή του. Ένα έργο που έχει κοστίσει πολύ ακριβά και είχε μείνει ημιτελές εδώ και χρόνια. Ένα έργο που θα μειώσει κατά 400.000 τόνους το διοξείδιο του άνθρακα.
«Προχωρούμε ένα φιλόδοξο σχέδιο για την ανάδειξη των νέων “πράσινων” νησιών, όπου οι ντιζελομηχανές θα αντικατασταθούν από υβριδικά συστήματα και ήδη έχει συσταθεί μια επιτροπή. Υπολογίζουμε ότι 1 δισ. ευρώ δημόσιας δαπάνης θα επενδυθεί σε αυτή την πολιτική επιλογή» είπε ο υπουργός. Περαιτέρω ανέφερε πως σχεδιάζεται η ανάπτυξη των ηλεκτρικών διασυνδέσεων των νησιών. Και μετά τις Κυκλάδες και την Κρήτη, παίρνουν σειρά τα Δωδεκάνησα (Κάρπαθος, Ρόδος, Σύμη, Κως-Κάλυμνος, Πάτμος και Αρκιοί) και το Βορειοανατολικό Αιγαίο (Λήμνος, Άγιος Ευστράτιος, Σκύρος, Λέσβος, Χίος -Ψαρά, Σάμος – Φούρνοι – Θύμαινα, Ικαρία και Αγαθονήσι).
Για την επέκταση των δικτύων φυσικού αερίου σε νέες περιοχές της χώρας, ο υπουργός Περιβάλλοντος & Ενεργειας ανέφερε ότι το καύσιμο αυτό είναι η “γέφυρα” της μετάβασης- για αυτό και θα δαπανηθεί 1 δισ. ευρώ στα δίκτυα μεταφοράς και διανομής, που θα είναι συμβατά να μεταφέρουν αργότερα και υδρογόνο. «Και προωθούμε την διασύνδεση με τις γειτονικές χώρες αλλά και μεταξύ του Ισραήλ, της Κύπρου και της Ελλάδος για την μεταφορά φυσικού αερίου και κατά 20% υδρογόνου» προσέθεσε.
Ο κ. Σκρέκας , τόνισε πως για να επιτευχθεί η πράσινη πολιτική είναι αναγκαία η ενεργειακή αναβάθμιση δημόσιων και ιδιωτικών κτιρίων, το 80% των οποίων είναι παλαιά και αυτά ευθύνονται για το 10% εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Στο πλαίσιο αυτό, εντός του καλοκαιριού θα ανακοινωθούν προγράμματα για κατοικίες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με ειδική πρόβλεψη για τον τουριστικό κλάδο και με αλλαγή των κριτηρίων υπαγωγής προκειμένου οι πόροι να διοχετεύονται κατά προτεραιότητα στα κτίρια με μεγαλύτερη ανάγκη ενεργειακής αναβάθμισης. Ως το 2030 εκτιμάται ότι θα αναβαθμιστούν 600.000 κτίρια. Ο υπουργός ανέφερε ότι θα αλλάξουν τα μέχρι σήμερα κριτήρια ένταξης στα προγράμματα αναβάθμισης που θα είναι πολύ πιο δίκαια, αντικειμενικά και κοινωνικά όπως: η ηλικία του κτιρίου, η ενεργειακή του απόδοσης, ο αριθμός των μελών της οικογένειας ή εάν διαβιώνει άτομο με αναπηρία κ.λπ.
Σημείωσε πως για αυτή την πράσινη μετάβαση απαιτείται επένδυση σε νέες τεχνολογίες όπως είναι η αποθήκευση ενέργειας, τα υπεράκτια αιολικά πάρκα, το υδρογόνο. «Οι επενδύσεις αυτές θα υποστηριχθούν και με νομοθετικές παρεμβάσεις αλλά και με πόρους» είπε και ανέφερε πως ήδη έχει κατατεθεί στην ΕΕ η σχετική πρόταση.
Για την ηλεκτροκίνητη μετακίνηση, ανέφερε πως πέντε μήνες μετά την ψήφιση του νόμου της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση έχουν ταξινομηθεί πάνω από 2.500 οχήματα και σήμερα ένα στα δέκα αυτοκίνητα που ταξινομούνται είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματα. Υπάρχουν 13.000 αιτήσεις για το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά”. «Η κοινωνία ήταν και είναι έτοιμη εδώ και καιρό. Τώρα, όμως, πλέον υπάρχει ένα πλέγμα κινήτρων προκειμένου οι πολίτες να υλοποιήσουν το όραμά τους και να προστατεύσουμε το περιβάλλον» είπε ο κ. Σκρέκας.
Ο υπουργός, επίσης, ανέφερε ότι γίνεται τεράστια δουλειά και για τους δασικούς χάρτες όπου διορθώνονται προβλήματα. Προχωράμε το σχέδιο των πολεοδομικών σχεδίων και των αστικών αναπλάσεων. Την προστασία της βιοποικιλότητας που είναι μια από τις προτεραιότητες της κυβέρνησης με μια εκτεταμένη δεντροφύτευση πάνω από 30 εκατομμύρια δέντρων. Αύριο δίνεται στη διαβούλευση το νομοσχέδιο για την ανακύκλωση και την ορθή διαχείριση των αποβλήτων
«Το πλέγμα αυτό σκιαγραφεί με αδρές γραμμές τη φιλοσοφία, τη δομή και τους άξονες της κυβερνητικής πρότασης για το νέο εθνικό κλιματικό νόμο. Τον πρώτο κλιματικό νόμο της σύγχρονης ιστορίας του ελληνικού κράτους», υπογράμμισε ο υπουργός και συμπλήρωσε: «Στόχος μας είναι να εκπονήσουμε ένα σύγχρονο και αξιόπιστο θεσμικό πλαίσιο που να επισφραγίζει με τον πλέον επίσημο τρόπο την προτεραιότητα που δίνουμε ως κυβέρνηση στην προστασία του μοναδικού φυσικού μας περιβάλλοντος. Υπό την κατεύθυνση του πρωθυπουργού προετοιμάζουμε και σχεδιάζουμε ένα κλιματικό νόμο με ειδικές προβλέψεις και τομεακούς ενδιάμεσους και μεσοπρόθεσμους στόχους και προσβλέπουμε να έχουμε μια ευρεία διακομματική συναίνεση ώστε όλοι μαζί να δρομολογήσουμε, με στέρεα βήματα, σε μια κλιματική ουδέτερη οικονομία και σε μια αειφόρο και κοινωνικά δίκαιη ανάπτυξη».